En küçük boylu yarış yelkenlisi:KADET
Endonezya ve Malezya'da çeşitli tiplerdeki deniz taşıtlarına verilen ad:KOLEK
Eski devirlerde kullanılan iki direkli yelkenli:AĞRIPAR
Eski devirlerde toplara ateş vermek için falya deliğine koyulan alet:FONYA
Eski gemilerde, yerine oturtulan demiri emniyete almada kullanılan zincir kamçı:KAPON
Eski gemilerin kıç yapılarında kumandan kamarasının omuzlara rastlayan kısmına veya çepeçevre kıç taraflarına yapılan balkonlar:KANARYA
Eski halatların tellerini açarak yapılan ve halat süngeri denen paspalarla gemi içindeki ıslak yerleri, su birikintilerini silip kurulamak:PASPALAMAK
Eski Romalılar'ın kullandığı beş kürekle çekilen savaş gemisi:PENTERES
Eski savaş gemilerinde lombarlara kızakla yerleştirilen topların atış anında geri tepmesini önlemek için topun kundağını gemi bordasına bağlamakta kullanılan halat:BRAGA
Eski teknelerde çarmıkların ucu:BOĞATA
Eski ve usta gemici:ÇAÇA
Eski Yunan'da, bir savaş filosunun amirali:NAUARKHOS
Eski Yunanlılar'ca kullanılmış bir çeşit hafif tekne:KERKUROS
Eskiçağda kullanılan bir savaş gemisi:BİREMİS
Eskiçağ'da Perslilerin Çanakkale Boğazını geçmekte kullandığı, yanyana eklenerek köprü oluşturan mavnalara verilen ad:SCHEDİA
Eskiden Akdeniz'de kullanılmış üç direkli bir tekne:PİNK
Eskiden Amerika Birleşik Devletleri nehirlerinde taşıma işlerinde kullanılan büyük tekne:ARK
Eskiden Dicle ve Fırat ırmaklarında kullanılan yelkenli bir tekne:KAR
Eskiden Doğu Karadeniz yöresinde kullanılan bir kayık tipi:MENEKSİLA-MONEKSİLA-MONOKSİLO
Eskiden Ege Denizi'nde kullanılan yelkenli bir tekne:PIRAÇİRE
Eskiden gemi demirlerini kaldırmada kullanılan zincir donanımı:KAVELETA
Eskiden gemicilerin, işçilerin gittikleri içkili, danslı eğlence yeri:BALOZ
Eskiden gemilerde kullanılan bir çeşit kalın sicim:ISPAVLİ
Eskiden gemilerde kullanılan otuz dakikalık kum saati:MİNOTA
Eskiden haberleşme ve irtibat hizmetlerinde kullanılan hızlı ve hafif gemi:AVİZO
Eskiden kıyı koruma gemileri için kullanılan deyim:VARDAKOSTA
Eskiden kullanılan büyük, üç köşe, yelkenli yük gemisi:MAVNA
Eskiden kullanılan üç direkli, bir tür yelkenli savaş gemisi:FİRKATEYN
Eskiden kullanılan, kıç tarafı yüksek, hızlı giden yelkenli:ÇEKELEVE
Eskiden kullanılmış ince, uzun ve zarif bir kayık:HANIM İĞNESİ
Eskiden savaş gemilerinin burun bölümüne eklenen ve düşman gemilerine çarptığında hasar oluşturan donanım:MAHMUZ
Eskiden yelken yapılan bir cins kumaş yada kumaştan yapılan ve gemicilerin hamak olarak kullandıkları yatak:BRANDA
Eskiden, Gemilerin sancak direklerine çekilen ''Kur'an'' ın konduğu ceviz kabuğu biçimindeki gümüş kutunun kapağına yerleştirilen altın çember:PIRAZVANA-PARAZVANA
Eskimo kayığı:UMİAK
Filika armozlarını kalafatlamakta kullanılan alet:PARİLE
Filika büyüklüğünde buharla işleyen deniz teknesi, küçük vapur:ÇATANA
Filika büyüklüğünde motorlu tekne:ÇATANA
Filika küreklerinin filikadan içeride kalan ve tutulan kısımları:TOPAÇ
Filika ve sandal gibi hafif tekneleri rıhtıma veya iskeleye bağlamak için kullanılan alet:PARİMA
Filika veya demirleri asmak için kullanılan gemi elemanı:METAFORA
Filikalar ve kotralarda ve bazı küçük teknelerin kıç aynalığı üzerinde bulunan direğe çekilen yamık dörtgen şeklindeki yelken:BOCURUM
Filikalarda kürekleri baştan kıça doğru hareket ettirmek:SİYA
Filikaların baş ve kıç taraflarında bağlama amacı ile kullanılan yeterli uzunluktaki ince halat:PARİMA
Filikaların suyunu boşaltmak için yapılmış, ağaç kepçeler:ÇAMÇAK
Fırat ırmağında kullanılan içi ve dışı ziftle kaplı yuvarlak bir sepetten oluşan bir tür sandal:KUFE
Fırat ve Dicle nehirlerinde kullanılan küçük teknelerin kısa küreklilerine verilen ad:GİRAFA
Fırtınalı havalarda pruva ana istrelyası üzerine açılan flok:VELEDİBARKA
Flasaların bir tarafa bükülmesi sonucu halatta elde edilen elemanlar:KOL
Flok ve randa yan yelkenlerin kandilisası:ÇÖRDEK
Flok yerine çekilen çok daha büyük flok:GENOVA
Flokların açıldığı istralya:LARMO
Fok balığı derilerinden dikilerek yapılan ve taşıma işlerinde kullanılan Eskimo kayığı:UMİAK
Fok derisinden yapılmış Kamçatka kayığı:BAYDAR
Gabya mantileri üzerine bağlanan palanga, flok ve yan yelkenleri kandilisası:ÇÖRDEK
Gabya ve babafingo çubuklarını yerlerine sürmek veya bunları aşağıya indirmek için donatılan selviçeler:GINDAZO
Gabya ve babafingo çubuklarının topuk taraflarında açılan deliklerden geçirilerek uçları mavnalara dayatılan demir veya ağaç takozlar:kAŞKAVAL
Gabya yelkeninin çanaklığa sürülüp zedelenmesini önlemek için yelkenin kıç tarafına vurulan enlice astar:SOFRA
Gabyadan sorumlu denizci:GABYAR
Ganj nehrinde kullanılan kayık:DAK
Ganj nehrinde posta iletişimi için kullanılmış sandal:DAK
Ganj nehrinde, yük taşımak için kullanılan altı düz tekne:PATİLE
Geçici bir askeri köprünün yüzücü ayaklarından biri veya birçok şeyleri su üstünde karşıya geçirmek için bir sal olarak kullanılan hafif kayık veya yüzücü araç:TOMBAZ
Gemi adamlarını gemilere atama belgesi:ORDİNO
Gemi ambarı:BUNKER
Gemi ana güvertesinin gemi pruvasında kalan kısmı:BAŞÜSTÜ
Gemi armasında bulunan oynak halat:SELVİÇE
Gemi bordalarına, küpeştelerine açılan dörtgen biçiminde delik:LOMBAR
Gemi bordasındaki top çıkarılan dört köşe boşluk ve açıklık:SAPARTA-ZAPARTA
Gemi bordrasında boya ve temizlik yapmak için halat ve bordralara güverteden sarkıtılan tahta:TIRAKA
Gemi çapasına bağlı bulunan kalan halat ya da zincir:GEMENE
Gemi çapasında kolların birleştiği şişkin yer:MEME
Gemi çatmasında eğri parça:PARAÇOL
Gemi çifte demir attığında zincirlerin dolaşmasını önlemek için kullanılan donanım:KARAMUSAL
Gemi demiri:MİRSAT-ÇAPA-LENGER
Gemi demirini denize bırakma işlemi ve demirlemek için verilen komut:FUNDO
Gemi demirinin ucundaki yassı parça:TIRNAK
Gemi demirinin zinciri:GOMİNA
Gemi demirinin zincirini denize verme:AYBOCİ
Gemi direği(esk.):ENCER
Gemi direğinin ayaklığı:ISKAÇA
Gemi direklerinin kıç tarafa doğru olan eğimi:YATIM
Gemi direklerinin üstünde, çanak biçiminde, etrafı delikli gözetleme yeri:ÇANAKLIK
Gemi dümeni:HALAŞE
Gemi enkazı, batık:LAŞE
Gemi güvertelerinde kamaraları aydınlatmak için açılan küçük kaporta:İSPİRALYA
Gemi güvertelerinde, suların dışarıya akması için bordalara açılan delik:FRENGİ
Gemi güvertesinde enine konmuş kirişlerden her biri:Kİ
Gemi güvertesinde gemizincirinin geçtiği delik:LOÇA
Gemi güvertesinde suların dışarıya akması için açılan delik:FRENGİ
Gemi güvertesinin enine konmuş kirişlerinden her biri:KEMERE
Gemi halatının gevşetilip boşa bırakılması:LAÇKA
Gemi halatlarının bağlandığı iskelelerde bulunan büyük demir düzenekler:BABA
Gemi için, pervaneyi ters yönde çevirme:TORNİSTAN
Gemi içini aydınlatmaya yarayan zeytinyağıyla yanan siperli fener:MAPA
Gemi kalafatında ,buharlı makinelerde, temizlik işlerinde, otomobilcilikte kullanılan didilmiş kendir:ÜSTÜPÜ
Gemi kamaralarını aydınlatmak için güvertelerde açılan küçük yuvarlak camlı kaporta:İSPİRALYA
Gemi kaptanı
ÜVARİBEY
Gemi kazanlarında yanmayı sağlayan hava akımı:DRAFT
Gemi kileri:KUMANYA
Gemi kiralama:ISKAPARMA
Gemi omurgası:KARİNA
Gemi omurgasının baş ve kıç tarafından yukarıya uzanan ağaç ya da demir direklerden her biri:BODOSLAMA
Gemi personelin tekne boyunca yanyana selamlama için dizilmesi:ÇIMARİVA
Gemi personelinin oturduğu, yemek yediği ve yattığı güverte alt bölümleri:MANGA
Gemi safrası:SABURA-BALAST
Gemi serenlerini direklere asılı tutan halat ve makara:MANTİ
Gemi teknesi:NAV
Gemi teknesinin su içinde kalan bölümü : KARİNA
Gemi toplarının atış yaptıkları dışarıya açılan kapaklı kısımları:LOMBAR
Gemi ve sandallarda halatın geçmesi için teknenin kenarına tutturulmuş açık ağız biçiminde maden parçalar:KURTAĞZI
Gemi ve teknelerde kullanılan tahta:GERDEL
Gemi veya tekne içindeki kapılara ve güverteden aşağı iniş ve çıkış merdivenlerinin üzerindeki kapalı yerlere denir:KAPORTA
Gemi ya da deniz araçlarının herhangi bir sebeple sancak veya iskele tarafına yan yatmaları:BAYILMA
Gemi yada tren yatağı:KUŞET
Gemi yapılan yer:TERSANE
Gemi yelken ve tenteleri ile personele ait çamaşırların kurutulması için pruva gönderi ile geri tarafındaki bir yere gerilen halat:KASAVELE
Gemi yüklemelerinde kullanılan, halat veya zincirden yapılmış iki ayaklı ve ayaklarının alt başları tırnaklı yahut kancalı çengel:ÇIRÇIL
Gemi zincirinin su içindeki bölümü:KALOMA
Gemi, bot veya tekninin yanaşık olduğu yerden ayrılması:AVARA
Gemi:SEFİNE-SABİHA-KEŞTİ-FÜLK
Gemici çırağı, küçük yaştaki tayfa yamağı:MİÇO
Gemici düdüğü
İPSİ
Gemici feneri:FANUS
Gemici kaması:KAVELA
Gemici pusulası:KARTİ
Gemici, işçi vb. kimselerin eğlenmek için gittikleri içkili, danslı yer:BALOZ
Gemicilerin gayret sözü:HEYAMOLA
Gemicilerin, peksimet kırıklarını bir kap içinde ıslatıp, üzerine yağda kavrulmuş soğan dökerek yaptıkları bir tür yemek:PAÇAMORA
Gemicilikte bir şeyi sağlamlaştırmak için kullanılan bez, halat, ağaç vb.:ASTAR
Gemicilikte halat germe:TİZE
Gemide bulunanlarda salgın hastalık bulunmadığını gösteren resmi belge:PRATİKA
Gemide direklere takılı halatları bağlamak için küpeştenin iç tarafında bulunan delikli ve çubuklu levha:ARMADURA
Gemide hareket halinde bulunan bir halatın veya zincirin, bir an durdurulması için verilen komut:ABOSA
Gemide hava bacaları:MANİKA
Gemide taşınan yük için ödenen ücret:NAVLUN
Gemide tayfa başı:LOSTROMO
Gemide tayfadan sonra gelen, ayak işlerine bakan kişi:MİÇO
Gemide teslim satış:FOB
Gemide türlü işlerde çalıştırılan işçi:TAYFA
Gemide yan yelkenin direğe bağlanan alt köşesi:AMORA
Gemide, yelkenlerin açılması:AMORA
Gemideki malları gösteren ve gümrük idaresine verilen liste: MANİFESTO
Gemideki pencerelere verilen isim:LUMBUZ
Gemilerde ağır yük taşımaya yarayan, iki küçük ve kalın tekerleği olan el arabası:BOCİ
Gemilerde ambar:PORTUÇ
Gemilerde ateşçiye ateşi harlandırmak için verilen komut:FAYRAP
Gemilerde baştan birinci direk ile ikinci direğin serenlerine bağlı oynak halatların makarası:BRAGOT
Gemilerde bayrakları direğe çekmekte kullanılan ince ip:SAVLA
Gemilerde borda kaplamaların en üst bölümü:KÜPEŞTE
Gemilerde cankurtaran filikalarını oturtmak için güvertelere konulan sehpa:KALASTRA
Gemilerde çeşitli anlamlar taşıyan ışıklı işaretlerin topluca sıralandığı direk:NOEL AĞACI
Gemilerde demir zincirin geçtiği delik:LOÇA
Gemilerde denizcilik kurallarına aykırı durum:KARAVELA
Gemilerde direğin üst kısmını tutmak için yapılmış parçanın üzerine oturtulduğu direğin iki yanından çıkan tahta parçalar:MAUNA
Gemilerde direkleri sudan korumak için üstüne kalın brandadan çevrilen kılıf veya ağaçtan yapılan çerçeve:FİSTAN
Gemilerde dış kaplamanın dayandığı iskelet:KABURGA
Gemilerde dolap, ambar:PORTUÇ
Gemilerde dümen evinin bulunduğu kıç çıkıntısı:KEPÇE
Gemilerde görevli en kıdemli porsun astsubayı:BAŞPORSUN
Gemilerde güverte ve borda kaplama tahtalarının yan yana gelmeleri sonucu aralarında oluşturdukları çizgi:ARMOZ
Gemilerde güvertelere alınan filika vb. Küçük vasıtaları oturtmak amacıyla kalın kütüklerden yapılmış yuvalar:KALASTRA
Gemilerde içine içme suyu konulan ortası basık küçük fıçı:KARTEL
Gemilerde ileri yolda verimi arttırmak için pervane evinin çevresine yerleştirilen metal sacdan özel profil:NOZUL
Gemilerde işaret vermek amacıyla kullanılan çan:KAMPANA
Gemilerde işaretçi erlerin kullandığı dürbün:AYNA
Gemilerde kamara:KABİNETO
Gemilerde küçük makara:MANDAR
Gemilerde kullanılan bir çeşit kalın sicim:ISPAVLİ
Gemilerde kullanılan demir halka:ANELE
Gemilerde kullanılan hassas saat:DEKVAÇ
Gemilerde kullanılan ince ip:LİGADURA
Gemilerde kullanılan küçük su fıçısı:KARTEL
Gemilerde kullanılan, sert ağaçtan yapılmış bir çeşit iğne:KAVELYA
Gemilerde malzeme, alet ve teçhizatın saklandığı kapalı küçük yerler:LOKER
Gemilerde mizana direğinin gerisindeki yelken:RANDA
Gemilerde mutfak:KUZUNE
Gemilerde nöbet değişimi:ISKANCA
Gemilerde pruva direkleri üzerinde yer alan gözetleme yeri:VİGLA
Gemilerde sancak çekmede ve işaret kaldırmada kullanılan ince halat:SAVLO
Gemilerde tayfa ve erlerin baştaraftaki koğuşları:BAŞALTI
Gemilerde teçhizatları korumak üzere üstlerine örtülen branda kılıflar:KAPELA
Gemilerde temizlik işlerinde kullanılan, saç veya pirinç çemberli tahta kova:GERDEL
Gemilerde üzerine üçgen yelken asılan eğik seren:ARTENE
Gemilerde ve iskelelerde halat atan ya da toplayan kişi:ÇIMACI
Gemilerde ve teknelerde baştan kıça kadar döşenmiş tahta veya madeni platform döşeme:GÜVERTE
Gemilerde ve yapılarda kullanılan, yatay kollarla ve bir kaç kişi tarafından çevrilen bocurgat:IRGAT
Gemilerde ve zahire mağazalarında yaşayan hamam böceği:KAKKERLAK
Gemilerde ya da sahilde can kurtarma filikalarının asıldığı,ve filikaları indirip kaldırmaya yarayan vinç sistemlerine verilen ad:MATAFORA-DAVİT
Gemilerde yatay pistonlu bir istim makinesiyle çalışan tulumba:DONKİ
Gemilerde yıkanan çamaşırları, yelkenlere ve brandalara asarak kurutmak için genellikle pruva direğinden baş tarafa geçirilen halat:KASAVELE
Gemilerde yolculara hizmet eden kimse:KAMAROT
Gemilerde yükleme ve boşaltma da kolaylık ve hız sağlamak için yüklerin paletler üzerine yığılması ve balya çemberi vb malzemeyle paketlenmesi:PALETİZASYON
Gemilerde yükleme veya boşaltma sırasında sapanın borda veya küpeşteye dağılması halinde, yüklerin gemiyle rıhtım arasına düşmemesi için küpeşteden rıhtım üzerine sarkıtılarak dört köşesinden bağlanan, ince halattan yapılmış ağ:MALİBORDA
Gemilerde, ambarlara ve makine bölümüne hava vermek için güverteye açılan baca:MANİKA
Gemilerde, bayrakları direğe çekmekte kullanılan ince ip:SAVLA
Gemilerde, doktor yanında çalışan sıhhiye eri:AYVAZ
Gemilerde, içlerine içme suyu konulan, ortası basık küçük fıçı:KARTEL
Gemilerde, üstüne üçgen şeklinde yelken açmak için direğin ortasına eğik asılan seren:ARTENE
Gemilerde, üzerine halat veya ip geçirip tutturmaya yarayan ağaç veya metalden yapılmışkısa değnek:ÇELİK
Gemilerde, yıkanan yelken, tente ve personel çamaşırlarının asılıp kurutulması için, genellikle baş direkten baş tarafa gerilen halat:KASAVELE
Gemilerde, yük kaldırmakta kullanılan çeşitli malzeme:SAPAN
Gemilerdeki pencerelere verilen isim:LUMBUZ
Gemilerdeki safra:SABURA
Gemilerdeki usta gemicilere verilen ad:MARNEL
Gemilere ve yakın kıyılara yük taşıyan güvertesiz bir tür tekne:MAVNA
Gemileri bağlamada kullanılan, üç ya da dört kollu halat:YOMA
Gemileri iskele, rıhtım veya şamandıraya bağlamaya yarayan kalın halat:PALAMAR
Gemileri, farklı iki su düzeyinin birinden öbürüne aşırmak için yapılmış ara havuz:LOK
Gemileri, limanları ve kıyıları dalgalardan korumak amacıyla liman ve kıyılar önlerine yapılan setler:DALGAKIRAN
Gemilerin alabileceği yükü belirtmekte kullanılan, bir tona eşit birim:TONİLATO
Gemilerin ana güvertesi altındaki enine ve boyuna bölmelere ayıran düşey bölme:PERDE
Gemilerin armalarını parçalamk için kullanılan birbirine bağlı güllelerin adı:PALAKETE
Gemilerin barınabilecekleri koy:ÇEKMECE
Gemilerin baş bodoslamalarının su içindeki kısmında ileri doğru uzanan şişkin kısım:BULB
Gemilerin baş ve kıç taraflarında üst güvertelerden yukarıda kalan güverteler:KASARA
Gemilerin baştan ikinci direği:GIRANDİ
Gemilerin bordalarında veya su kesimlerinin altında mermi ve top isabetiyle açılan delikler:RAHNE
Gemilerin bordra kaplamalrının güverte birleşme yerlerinin sızdırmazlığını sağlamakla yükümlü kişi:KALAFATÇI
Gemilerin dalgalara, akıntılara kapılarak yer değiştirmemesi için suya atılan, zincirle gemiye bağlı bulunan, ucu çengelli ağır demir araç:ÇIPA
Gemilerin demir attığı yer: FONDA
Gemilerin hızlarını ölçmekte kullanılan alet:PARAKETE-PARAKETA
Gemilerin iç kısımlarını aydınlatmak için bordalara ve güvertelere açılmış olan yuvarlak delikler:LUMBUZ
Gemilerin kaburgalarını meydana getiren eğri ağaçlara verilen ad:ISKARMOZ
Gemilerin mizana direğinin gerisindeki yelken:RANDA
Gemilerin rıhtıma veya iskeleye bağlanmasında halattan daha kalın yomalara verilen isim:PALAMAR
Gemilerin üst güvertelerinde ve palavralarında bulunan mutfak:GALİ
Gemilerin veya kazanların baş kısımlarını sağlamlaştırmak için destek olarak kullanılan ağaç, tunç veya demir parçası:PAYANDA
Gemilerin yan yana gelen kaplama tahtalarının birleşme yeri:ARMUZ
Gemilerin yolculuğu sırasında yükünün ya da kendisinin gördüğü zarar:AVARYA
Gemilerin yükleme ve boşaltma yapması için rıhtımlarla çevrili havuza verilen ad:DOK
Gemilerin, yanaşma kalkma manevralarında, gemiden verilen palamarları iskeleye takmak, çıkarmak görevini yapan işçi:PALAMARCI-ÇIMACI
Gemin demir attığı yer:FONDA
Gemin uçlarına bağlanarak hayvanı yöneltmeye yarayan kayış
İZGİN
Geminin ana güverte düzeyinde, bordaların birbirine paralel olduğu yere kadar uzanan kıç eğmeci:MORFİDAR
Geminin arkası:PUPA
Geminin bağlı olduğu limanın adı yazılan düz veya yuvarlak kıç bölümü:AYNALIK
Geminin baş ile kıçı arasında inik meyil veya kıç tarafta su kesiminin altındaki dar kesim:ÇALIM
Geminin baş tarafı:KEREMPE
Geminin baş tarafındaki direk üzerinde bulunan küçük çan:KAMPANA
Geminin baş tarafındaki yatık direğin (cıvadranın) dışarıya doğru uzanan parçası:BASTON
Geminin baş tarafından havaya doğru biraz kalkık olarak uzatılmış bulunan direk:CIVADRA
Geminin başını rüzgâra çevirme komutu:BOCA-POCA
Geminin başka bir gemiden veya kıyıdan uzaklaşması:AVARA
Geminin Baş-kıç doğrultusunda eğimli durması:TRİM
Geminin baştan ikinci direği:GFARNDİ
Geminin borda kaplamalrının, baş ve kıç bodoslamalarına bitişmek için kavis yaptığı noktalarla bodoslamalar arasında kalan kısım:OMUZLUK
Geminin çektiği suyu göstermek için baş ve kıç bodoslamaları üzerine konulan işaretler:KANA
Geminin çeşitli yerlerinde kullanılan ve kullanıldığı yere göre belirli bir uzunluğu olan ince halat:SALVO
Geminin cıvadrasına çekilen üçgen yelken:FLOK
Geminin demir attığı yer:FONDA
Geminin direk, seren, yelken ve ip gibi donanımını düzenleyen usta:ARMADOR
Geminin eksinine dikey olarak konulan çubuklara verilen ad:PANYOL
Geminin en geniş yeri:MASTURİ
Geminin götürü olarak kiralanması:ISKARSO
Geminin gövde çatısını kuran postaları uçlarından birbirine bağlayan yapı unsuru:KEMERE
Geminin hangi devlete ait olduğunu gösteren bayrak:BANDIRA
Geminin içindeki en alt bölüm:SİNTİNE
Geminin izlediği yol:ROTA
Geminin kaburgalarını birbirine bağlayan demir kuşak:İSTRALYA
Geminin kaburgasını oluşturan, tekneye şeklini veren, aşağıda omurgaya yukarıda güverteye bağlanan, kaplamaların üzerine yerleştiği ağaç veya demir parçalar:POSTA
Geminin kaplama tahtaları arasını üstüpü ile doldurup ziftleyerek su keçirmez duruma getirme:KALAFAT
Geminin madeni kütlesinin pusula iğnesinde meydana getirdiği etki:SAPMA
Geminin mizana direğinin gerisindeki yelken:RANDA
Geminin ön bölümünde çapanın bulunduğu yer:BAŞÜSTÜ
Geminin ön tarafı:PRUVA
Geminin orta bölümü:BEL
Geminin rüzgar alan yönü:ORSA
Geminin rüzgar almayan yanı:BOCA
Geminin rüzgar üstüne veya altına dönmesi için yelkenlerin bazısını gevşetme, bazısını germe işlemi:TİRAMOLA
Geminin satteki hızını anlamak için kullanılan aygıt:PARAKETE
Geminin sol yanı:İSKELE
Geminin su kesiminden aşağı bölümünün baş ve kıç bodoslamasına doğru darlaşması:ÇALIM
Geminin sürekli en üst güvertesinin de üzerinde kalan kısa güverteler:KASARA
Geminin üst kısmına çıkabilmek için iskele, yani merdiven teşkil etmek üzere çarmıhlara aykırı ve kazık bağı ile bağlanmış ince halatlar:ISKALARİYA
Geminin veya kayığın yanı:BORDA
Geminin yanında sıralı şekilde duran topların tümü:SAPARTA-ZAPARTA
Geminin yanından vurarak gemiyi çalkalayan dalga:KARINTI
Geminin yükünün pek sıkı olarak istif edilmesi:ISKARÇA
Geminin zincirini toplayıp demirini kaldırmaya hazır bulunması:APİKO
Geminin, rüzgârın geldiği yöne döndürülmesi:ORSA
Gemiye çarpacak torpidonun patlama noktası karinadan uzak tutmak için karina dışına intibak ettirilerek eklenmiş şişkin bölme:BALÇ
Gemiyi baştan ya da kıçtan halatla karaya bağlama:ABAŞO
Gemiyi istenen bir yerde tutmak için bir zincirle denize atılan, iki ya da daha çok kolu bulunan gemi demiri:ÇİPO
Gemiyi veya tekneyi istenilen rotaya döndükten sonra, istenilen yöne seyredilmesi için verilen komut:VİYA
Genellikle nakliye amaçlı kullanılan ancak içinde toplarda bulunan, tek direkli gemilere verilen ad:AĞRİBAR
Genellikle tek direkli, randalı, ince ve hafif spor yelkenlisi:KOTRA
Genellikle Venedik’te kullanılan bir kayık:GONDOL
Gerilmiş halatla taşıma:VARAGELE
Gezi amacıyla kullanılan iki direkli gemi:GULET
Gezinti için kullanılan küçük vapur:MUŞ
Ghanj Nehrinde, yük taşımak için kullanılan altı düz tekne:PATİLE
Gondol’a benzer kayık:PEREME-PELEME
Gösteri yapan eğlence teknesi:BARÇ
Grandi direğinin en alt sereni ve bu serene çekilen yelken:MAYİSTRA
Grandi ve bocurum direkleriyle donatılmış iki direkli yelkenli tekne:YOVL
Güney Amerika’da kullanılan balıkçı salı:BALSA
Güney Anadolu’da yaşayan Türkmenler arasında yaygın olan ve ırızva da denilen telli çalgı:KARADÜZEN
Günümüz donanmalarında personel ve yük taşımada kullanılanbüyük filika:İŞKAMPAVİYA
Günümüz Türkiye topraklarında yapımı tamamlanan ve kullanıma sunulan ilk buharlı gemi:ESERİ HAYIR
Güveretenin döşenebilmesi için posta uçlarını birleştiren, enine konan kısımlardır:KEMERE
Güverte borda kaplama tahtalarının yan yana gelmeleri sonucu aralarında oluşan çizgi:ARMOZ
Güverte döşemesinde iki ağacın uç uca gelmesiyle oluşan aralık:SOKRA
Güverte kenarlarında yüklerin ve insanların denize düşmemesi ve dalgaların güverteye fazla gelmemesi için yapılan gemiyi tamamen saran dik levhalar:PARAMPET
Güverte korkuluğu:PARAPET
Güverte locasının altındaki demir kol:KASTANYOLA
Güverte üstündeki borda kaplaması:KÜPEŞTE
Güverte ve borda kaplama tahtalarının arasındaki çizgi:ARMUZ
Güverte veya makinede görevli gemici veya ateşçi:NÖBETÇİ
Güvertedeki suyun denize akıtılabilmesi için yalı kütükleri üzerinden bordaya açılan oluklu delikler:FİRENGİ
Güvertenin döşenebilmesi için posta uçlarını birleştiren enine konan kısımlar:KEMERE
Güverteyi yağmur ve güneşten korumak için güverte üzeriene açılan branda veya başka bir malzememden yapılmış örtü:TENTE